![]() |
![]() ![]() |
![]() |
swarapriya |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Angels Posts: 15469 Joined: 8-January 08 Member No.: 36307 ![]() |
TITLE.................:O Duniya Ke Rehne Waalon SINGER(s).........:Raj Kapoor FILM..................:Dil Ki Rani MD....................:Sachin Dev Burman LYRIC................:Y. N. Joshi FORMAT.............:MP3 BITRATE............:128kbps DURATION.........:3.49 Devje, Thank you very very much for all of your uploads. I am just waiting for members like yourself to come forward and contribute. This is great. Cheers, Swarapriya |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
TITLE.................:Ek Do Teen Chaar Aur Panch ![]() SINGER(s).........:Geeta Dutt FILM..................:Kaagaz Ke Phool MD....................:Sachin Dev Burman LYRIC................:Kaifi Azmi FORMAT.............:MP3 BITRATE............:128kbps DURATION.........:4.24 Dev ji bhai, thanks for posting all these lovely songs. Here is one relatively rare song sung by Geeta ji for Burmanda. The song is in CDQ Dil le gaya gham de gaya Sitaron Se Aage (1958) Geeta Dutt S D Burman Majrooh 192 KBPS 03.34 min mp3 CDQ Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
One can find a long list of singers here
http://www.earthmusic.net/advanced.php The issue is its not possible to copy the entire list. Can any one help with that ? Then we can filter out the list of possible singers who would have sung for Burman da. Cheers Parag This post has been edited by parag_sankla: Jun 2 2008, 01:56 AM Attached image(s) ![]() Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Here is lovely song by Shamshad Beghum ji for Bahaar (1951)
Saiyyaan dil mein aana re Shamshad Begum Bahaar (1951) S D Burman Rajendar Krishan 192 KBPS 03.26 min mp3 CDQ Please visit www.geetadutt.com
|
swarapriya |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Angels Posts: 15469 Joined: 8-January 08 Member No.: 36307 ![]() |
Here are few more songs from my side:
Song: Jab Hum Chale Saaya Bhi Singer: Guru Dut Film: Pyaasa (1957) Music: S.D. Burman Lyrics: Sahir Ludhianvi Rate: 192 KBPS Time: 28 secs Song: Aji Kathin Hai Preet Dagariya Singer: Lalita Rao Film: Kamal (1949) Music: S.D. Burman Lyrics: Prem Dhawan Rate: 192 KBPS Time: 3 min 01 secs Song: Haye Kisi Se Meri Preet Lagi Singer: Meena Kapoor Film: Aath Din (1946) Music: S.D. Burman Lyrics: G.S. Nepali Time: 2 min 50 secs |
Exon |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 3293 Joined: 16-April 08 Member No.: 49544 ![]() |
Here is lovely song by Shamshad Beghum ji for Bahaar (1951) Saiyyaan dil mein aana re Shamshad Begum Bahaar (1951) S D Burman Rajendar Krishan 192 KBPS 03.26 min mp3 CDQ Parag, Thanks a lot for the CDQ audio of this Bahaar song. I seem to hear some additional instruments in it. Wonder if the CD is a 'remastered' version. Exon |
Exon |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 3293 Joined: 16-April 08 Member No.: 49544 ![]() |
One can find a long list of singers here http://www.earthmusic.net/advanced.php The issue is its not possible to copy the entire list. Can any one help with that ? Then we can filter out the list of possible singers who would have sung for Burman da. Cheers Parag Parag, I don't know of a means to save those lists to clip board. Here are three more singers names to the SDB list. Anuradha Paudhwal (sang a shloka in Abhiman) Male singer in 'ek baar banjaa tum mera pardesi' from Shabnam Female co singer with Lata in 'sojaa re sojaa meri akhiyon ki' from Jeevan Jyoti Exon This post has been edited by Exon: Jun 2 2008, 07:52 PM |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Here is lovely song by Shamshad Beghum ji for Bahaar (1951) Saiyyaan dil mein aana re Shamshad Begum Bahaar (1951) S D Burman Rajendar Krishan 192 KBPS 03.26 min mp3 CDQ Parag, Thanks a lot for the CDQ audio of this Bahaar song. I seem to hear some additional instruments in it. Wonder if the CD is a 'remastered' version. Exon Hi Exon, its my pleasure to share whatever I have. This song is a part of 5 CD collection of songs of Burmanda. I am not sure if it is a remastered version or not. Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
Devje |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 2515 Joined: 17-May 07 From: REUNION ISLAND Member No.: 15463 ![]() |
I think ,it is difficult to find another song sung by Shivangi Kolhapure...that is why I upload this duet :
TITLE.................:tu shaitaano ka sardar hai SINGER(s).........:Shivangi Kolhapure , Mukesh FILM..................:Barood MD....................:Sachin Dev Burman LYRIC................:Anand Bakshi FORMAT.............:MP3 BITRATE............:128kbps DURATION.........:5.12 Devji
|
Devje |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 2515 Joined: 17-May 07 From: REUNION ISLAND Member No.: 15463 ![]() |
IDEM FOR MOTILAL :
TITLE.................:Pyara Pyara Hai Samaan SINGER(s).........:Meena Kapoor- Motilal FILM..................:KAMAL MD....................:Sachin Dev Burman LYRIC................:Raja Mehdi Ali Khan FORMAT.............:MP3 BITRATE............:128kbps DURATION.........:3.04 Devji
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Presenting 2 songs from Do Bhai (1947) featuring the voices of G M Durrani and K S Raagi respectively with Geeta ji. I do not know any solo songs sung by these 2 singers for Burmanda. In case any one has a solo song, please share them here
1) Yaad rakhna mujhe yaad rakhana preet ki duniya meri aabaad rakhana Geeta Dutt , K S Raagi Do Bhai (1947) S D Burman Raja Mehendi Ali Khan 128 KBPS 03.03 min mp3 Audio courtesy HF 2) Aaj preet ka naata toot gayaa Geeta Dutt , G M Durrani Do Bhai (1947) S D Burman Raja Mehendi Ali Khan 160 KBPS 03.01 min mp3 Audio courtesy HF Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Here is a lovely solo by Sandhya Mukherjee, the audio courtesy Swarapriya
![]() Yeh baat koi samjhaaye re (Lovely hummng at the beginning of the song) Sandhya Mukherjee Sazaa (1951) S D Burman Rajender Krishan 192 KBPS 02.51 min mp3 CDQ Please visit www.geetadutt.com
|
swarapriya |
![]()
|
Looks like we're movin' pretty well along. Keep up the momentum. Thanks to all of you for your continued contributions.
Cheers, Swarapriya |
swarapriya |
![]()
|
Here are a few more from my side:
Song: More Sainya Singer: Shobha Gurtu Film: Phagun (1973) Music: S.D. Burman Lyrics: Majrooh Sultanpuri Duration: 2 min 56 secs Format: MP3 Speed: 192 KBPS Song: Sar Phod Phod Kar Singer: Shyam Sundar Film: Dil Ki Rani (1947) Music: S.D. Burman Lyrics: Y.N. Joshi Duration: 2 min 24 secs Format: MP3 Speed: 192 KBPS Song: Tum Jo Mile Singer: Suraiya Film: Lal Kunwar (1952) Music: S.D. Burman Lyrics: Sahir Ludhianvi Duration: 2 min 55 secs Format: MP3 Speed: 192 KBPS Song: Majhdhar Mein Kashti Singer: Surinder Kaur Film: Buzdil (1951) Music: S.D. Burman Lyrics: Kaifi Azmi Duration: 3 min 15 secs Format: MP3 Speed: 192 KBPS Song: Saare Jahan Se Achcha Singer: Sushma Shreshtha Film: Yeh Gulistan Hamara (1972) Music: S.D. Burman Lyrics: Anand Bakshi Duration: 2 min 20 secs Format: MP3 Speed: 192 KBPS |
parag_sankla |
![]()
|
Found some rare songs composed by Burmanda with various singers. Swarapriya, can you please update the master list of singers accordingly
Aaya mein laaya chalta phirta hotel - Manna Dey , Mehmood (Naya Zamana) Ambawa ki daali pe koyal bole - Paro (Do Bhai) Apni gori ki nagri mein jaana - Binapani Mukherjee , Lalita Deulkar (Aath Din) Atkan bhatkan dahi chatkan raaja gaye - Honey Irani , Lata Mangeshkar (Barood) Baabu baabu re dil ko bachaana tere dil ka - S. L. Puri, Sachin Dev Burman (Aath Din) Baabu samjho ishaare horn pukaare - Ashok Kumar , Kishore Kumar , Manna Dey (Chalti Ka Naam Gaadi) D0osro na koi mero to girdhar gopal doosro na - Usha Mangeshkar (Phagun) Ek nayi kali sasuraal chali - Meena Kapoor , C Ramchandra (Aath Din) Gham pe dhool daalo kahkaha lagaalo - Bhupinder Singh , Kishore Kumar (Prem Pujari) Ham kisko sunaaye haal yeh duniya paise ki - Lalita Deulkar (Shabnam) Ham tumhaare hain zara ghar se nikal kar dekh lo - Asha Bhonsle , Sudha Malhotra (Chalti Ka Naam Gadi) Laali mere laal ki jit dekhoo tit laalphir raat hui ek baat hui - Kishore Kumar , Pankaj Mitra, Sunil Kumar (Phagun) Laharon ke sang nayya mori khele - Hridayanath Mangeshkar (Babla) Manmohan man mein ho tumhi - Shiv Dayal Batish , Mohammed Rafi , Suman Kalyanpur (Kaise Kahoon) Mera kya sanam - Asha Bhonsle , Mahendra Kapoor (Talash) Mera naam aao mere paash aao tera naam aao - Danny Denzongpa , Lata Mangeshkar (Yeh Gulistan Hamara) Mere munder bole kaaga sakhi ri - Rajkumari (Babla) Regards Parag This post has been edited by parag_sankla: Jun 3 2008, 09:09 AM Please visit www.geetadutt.com
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Disclaimer | HF Guidelines | ![]() |
Time is now: 21st July 2025 - 07:38 PM |