![]() |
![]() ![]() |
![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Song : Main gori gori gori chhori Singer : Geeta Dutt Film : Aadhi Roti (1957) MD : Avinash Vyas Bitrate : 128 KBPS Time : 03.15 min Format : mp3 Re-uploading this lovely song.. Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Lovely song..rarely heard ! Its lovely to hear the way Geeta ji says "Tum bade kharab ho...." ![]() Song : Tumhin ne chhup chhup ke dil ko uchhala Singer : Geeta Dutt Film : Ankh Michauli (1962) MD : Chitragupta Lyrics : Majrooh Bitrate : 128 KBPS Time : 03.47 min Format : mp3 Courtsey HF ! Re-uploading this lovely song Audio Courtesy HF Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
When I think of it, its very ironic situation about songs of Geeta ji. Initially she got to fame with sad songs like "Mera sunder sapna beet gaya", "Yaad karoge" and also bhajans from Jogan. After S D Burman (Bazi) and O P Nayyar (Aarpaar) developed the sensuality in her voice, she became more famous for peppy and litting numbers like "Babuji dheere chalna" and "Mera naam chin chin choo". The idea behind this thread was to bring the happy/peppy/lively songs of Geeta ji together so that the interested HF members will see the variety in her range of songs. Thanks again Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Jiya mora haale dole ho Geeta Dutt Kaneez (1949) Hansraj Behl Hasrat Lucknavi 96 KBPS 03.17 min mp3 courtsey HF Re-uploading this lovely song Audio Courtesy HF Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song no. 426 Bahu (1955) Thandi hawaaon mein Geeta Dutt , Talat Mehmood Hemant Kumar S H Behari 128 KBPS 03.11 min mp3 Re-uploading this lovely song Audio Courtesy HF Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Chalo Paniya Bharan Ko Geeta Dutt , Jikki Krishnaveni, P.B.Srinivas Mr Sampat (1952) Emani Shankara Sastry and Balakrishna Indra Chandra 160 KBPS 09.02 min mp3 A lovely song and must hear ! http://www.hamaraforums.com/index.php?s=&a...st&p=520088 Audio courtesy a friend ! Re-uploading this lovely song Audio Courtesy a generous friend Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
A rare song of Geeta ji for the MD who gave first song to Lata ji, Datta Davjekar ji Baharen lanewale hain Geeta Dutt Golkunda Ka Kaidi (1954) Datta Davjekar Lyrics : ? 128 KBPS 02.47 min mp3 Courtsey HF Re-uploading this rare gem! Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Lag gayi ankhiyan tumse mori Singers : Mohd Rafi, Geeta Dutt Film : Jeevan Jyoti (1953) MD : S D Burman Bitrate : 128 KBPS Time : 02.43 min Format : mp3 Re-uploading this rare gem! Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Mausam suhaana hai door kahin chal Geeta Dutt , Mukesh Dr Shaitan (1960) N Dutta Jaan Nisar Akhtar 128 KBPS 03.35 min WMA Re-uploading this rare gem! Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Continuing with the happy songs.. Song no 441 Light House (1958) Aa Aa Chhori Aaja Jaa Chhora Jaa Geeta Dutt and Mohd.Rafi N Dutta Sahir 192 KBPS 03.05 min mp3 Original audio courtesy generous HF members List of songs posted so far is updated here http://www.hamaraforums.com/index.php?s=&a...st&p=537399 Posting a longer version of 03:16 min long at 128 KBPS Original audio courtesy generous HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Char dinonki atkheliyaan Singers : Geeta Dutt, Shanti Verma Film : Aahuti (1950) MD : D C Dutt Lyrics : Indivar Bitrate : 128 KBPS Time : 03.02 min Format : mp3 Song courtsey Erum ji ! Re-uploading this rare gem! Audio courtesy generous HF member Erum ji ! Please visit www.geetadutt.com
|
alok |
![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 2007 Joined: 18-June 07 From: Ghaziabad (U.P) Member No.: 17059 ![]() |
Yahaan Hum Wahaan Tum
Film : Shrimati 420 (1956) Singer : Geeta Dutt & Mohd.Rafi Music : O.P.Naayar Lyrics : Jaan Nisar Akhtar Bitrate : 128 KBPS Duration : 3.10 mins Khud ko kar buland itna
Ki har ladki tujhe Friendship offer kare, Or TU kahe ki is root ki sabhi laine wayast hai Kirpya thodi Dair may dial kare.. |
sangeetbhakt |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 2090 Joined: 19-November 04 Member No.: 1288 ![]() |
|
alok |
![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 2007 Joined: 18-June 07 From: Ghaziabad (U.P) Member No.: 17059 ![]() |
Dil Me Kisi Ka Pyar Basa Le , Hai Ye Duniya Do Din Ki
Film : Dilruba Singer : Geeta Dutt & Pramodini Patkar Music : Gyan Dutt Lyrics : Rajendra Krishna Bit Rate : 128 Kbps Duration : 2.30mins Khud ko kar buland itna
Ki har ladki tujhe Friendship offer kare, Or TU kahe ki is root ki sabhi laine wayast hai Kirpya thodi Dair may dial kare.. |
alok |
![]()
|
O Jara Jhoom Le
Film : Naujawan (1951) Singer : Geeta Dutt & Mohd Rafi Music : S D Burman Duration : 3.39 Mins Bit Rate : 128 kbps Khud ko kar buland itna
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Disclaimer | HF Guidelines | ![]() |
Time is now: 18th July 2025 - 01:12 PM |