![]() |
![]() ![]() |
![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
I have fallen in love with this song since I first downloaded it from HF. ![]() Song : Tan man mera tarase Singer : Geeta Dutt Film : Patal Bhairavi (1952) MD : Ghantasala Courtsey HF ! Here are other songs from Patal Bhairavi (1) Gunjat bhanvara jhoomat kaliyan - Geeta Dutt (2) Jaaoongi maike jaaoongi ab teri meri tooti re - Geeta Dutt , G M Durrani (3) Kahin preet se bhara koi geet gaa raha - Geeta Dutt , Talat Mehmood (4) Sunle rani meri kahaani - Geeta Dutt I think I have the Geeta - Talat duet, let me search for it. Regards Parag Revivng the request for these 3 rare songs from Patal Bhairavi (1952) composed by Ghantasala garu. (1) Gunjat bhanvara jhoomat kaliyan - Geeta Dutt (3) Sunle rani meri kahaani - Geeta Dutt Thanks in advance Best Regards Parag Revivng the request for these 2 rare songs from Patal Bhairavi (1952) composed by Ghantasala garu. (1) Gunjat bhanvara jhoomat kaliyan - Geeta Dutt (2) Sunle rani meri kahaani - Geeta Dutt Thanks in advance Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Song : Char dinonki atkheliyaan Singers : Geeta Dutt, Shanti Verma Film : Aahuti (1950) MD : D C Dutt Lyrics : Indivar Bitrate : 128 KBPS Time : 02.32 min Format : mp3 Song courtsey Erum ji ! Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Dil Ko Bachana Raja
Singer : Geeta Dutt and chorus Film : Shagufa (1953) MD : C Ramchandra Lyrics : Rajinder Krishan Bitrate : 128 KBPS Time : 03.21 min Format : mp3 Audio courtesy HF members Re-uploading this lovely song Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
A rare song under the baton of Jaidev sahab, courtsey HF Yeh khaamoshi kyon yeh madahoshi kyon Geeta Dutt Hamare Gam Se Mat Khelo (1967) Jaidev Nyay Sharma 128 KBPS 03.25 min mp3 Re-uploading this lovely song courtesy HF members. This is probably the only Hindi film song of Geeta ji composed by Jaidev sahab Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Bachana jara yeh zamana hai bura Singers : Mohd Rafi, Geeta Dutt Film : Milap (1955) MD : N Dutta Lyrics : Sahir Bitrate : 128 KBPS Time : 05.58 min Format : mp3 Source courtsey HF ! Regards Parag Re-uploading this lively and lovely song from the debut film of composer N Dutta ji Source courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
I m really happy to see that this site hold most of the rare songs, but i dnt understand what s the policy this site use for their user, i m too old user for this site but neither i can directly post the msg nor i can download any song from this site. can somebody gives me some explanation abt this situation, once i have tried to upload some very rare songs those were not availabe at the time at the site with proper format, but that was not validated by any site staff. site is really very good but nothing is easy to understand abt this site. Aryanraj ji I have seen your posts recently and it seems that your posts are no longer under moderation. Also now you are able to upload songs on HF. So we will request you to share the rare songs from your collection. Thanks in advance Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Presenting happy songs from Dilruba Dhak dhak karti chali Geeta Dutt Dilruba (1950) Gyan Dutt Dina Nath Madhok 160 KBPS 04.23 min mp3 Courtesy HF Personal favorite fast paced song..audio courtesy generous HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
A lovely duet with Asha ji courtesy HF Chanda se bhi pyaara hai Geeta Dutt , Asha Bhonsle Ek Shola (1956) Madan Mohan Majrooh 128 KBPS 03.37 min mp3 Re-uploading this lovely song courtesy HF members. Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Yeh gora gora mukhda yeh kala kala teel Mohd Rafi, Geeta Dutt Gangu (1962) Kalyanaji Anandji Prem Dhawan 128 KBPS 03.20 min mp3 Courtsey HF Re-uploading this lovely song courtesy HF members. Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
A personal favorite number! My introduction to lesser heard songs of Geeta ji was through this song. ![]() Back in olden days, I had a cassette player but did not have a radio-cassette recorder (2 in 1). So my friend used to record songs of Geeta ji for me (from mostly Radio Cylone) and then I used to listen to those. After listening to this one for the first time, I realized there is much more to this melodious singer than "Babuji dheere chalna" and "Mera naam chin chin choo" which kept on re-appearing on every cassette compilation I had. What a lovely song, probably in her top 25 songs. I am not aware of the year in which this was recorded. Any one having this information, please share. Haule haule hawa dole Geeta Dutt Non-film Nikhil Ghosh Bharat Vyas 96 KBPS 03.21 min mp3 Re-uploading this lovely song courtesy HF members. Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Baabu Bol Kaisa Roka Geeta Dutt , Manna Dey Pyase Panchhi (1962) Kalyanaji Anandji Qamar Jalalabadi 128 KBPS 03.42 min mp3 Courtsey HF Re-uploading this lovely song courtesy HF members. Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Baaki adaayen dekhna Geeta Dutt Amanat (1955) Salil Choudhary Shailendra 160 KBPS 03.07 min mp3 CDQ Re-uploading this CDQ song Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Paani ka bulbula yeh zindagaani Singer : Geeta Dutt Film : Suhagan (1954) MD : Vasant Ramchandra Lyrics : Saraswati Kumar Deepak Bitrate : 96 KBPS Time : 03:29 min Format : mp3 Song courtsey HF ! Re-uploading this lovely song courtesy HF members. Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song no 434
Yoon Dekhate Ho Jaise Geeta Dutt Coffee House (1957) Roshan Prem Dhawan 128 KBPS 02.52 min mp3 Audio courtesy Erum ji List of songs posted so far updated here http://www.hamaraforums.com/index.php?s=&a...st&p=537399 Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Kabul ki main naar, meri aankhen rasili katar Singers : Geeta Dutt, Kishore Kumar Film : Karodpati MD : Shanker Jaikishen Bitrate : 192 KBPS Time : 03.17 min Format : mp3 Re-uploading this funny song . Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Disclaimer | HF Guidelines | ![]() |
Time is now: 15th July 2025 - 01:03 PM |