![]() |
![]() ![]() |
![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Song : Aadami garib ho ...Sambhalo dil zara Singers : Geeta Dutt, Mahendra Kapoor Film : Dil bhi tera hum bhi tere (1960) MD : Kalyanaji Anandji Lyrics : K L Pardesi Bitrate : 192 KBPS Time : 04.34 min Format : mp3 Song courtsey HF ! Re-uploading this lovely and rare song.. audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
A lovely solo song from the evergreen Roshan sab Song : Do pyar ki baatein ho jaaye Singers : Geeta Dutt Film : Bedardi (1951) MD : Roshan Lyrics : Kidar Sharma Bitrate : 96 KBPS Time : 03.03 min Format : mp3 Courtsey HF ! Re-uploading this lovely and rare song.. audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
A romantic song from a vintage movie on the occassion of Valentine's Day ! ![]() Song : Ulfat ke dard ka kabhi maza lo Singer : Geeta Dutt Film : Chanda Ki Chandni (1948) MD : Gyan Dutt Lyrics : ? Bitrate : 96 KBPS Time : 02.59 min Format : mp3 Courtsey HF ! A romantic song from a vintage movie courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Thanks a lot parag for all the lovely songs ![]() Pinky, where are you? We all Geeta ji fans miss your presence so much. Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Daao Chalane ko hain Singer : Geeta Dutt Film : Bus Conductor (1959) MD : Bipin - Babul Lyrics : ? Bitrate : 160 KBPS Time : 02:48 min Format : mp3 Song courtsey HF ! Re-uploading this lovely and rare song.. audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
A dhamal comic song with the evergreen Kishoreda Song : Kamata hoon bahut kuchh par kamai doob jati hain Kuchh income tax le jata hain kuchh biwi udati hain ![]() Singers : Geeta Dutt, Kishorekumar Film : Adhikar (1954) MD : Avinash Vyas Lyrics : Raja Mehandi Ali Khan Bitrate : 128 KBPS Time : 04.19 min Format : mp3 Song courtsey HF ! Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Another rare melody..a special favorite of mine..courtsey HF Song : Raat mohe meetha meetha sapna aaya re Singers: Geeta Dutt Film : Tamasha (1952) MD : Manna Dey Lyrics : Bharat Vyas Bitrate : 96 KBPS Time : 03.26 min Format : mp3 Song courtsey HF ! I can never get tired of listening to this one..absolute beauty! This post has been edited by parag_sankla: Oct 17 2008, 08:15 AM Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Kahan Phir Hum Kahan Phir Tum kahan yeh raate.. ![]() Geeta Dutt Night Club (1958) Madan Mohan Majrooh 128 KBPS 03.46 min mp3 Courtsey HF What a song! Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
A lovely solo of Geeta ji sung for Roshan sahab Aankhon se poonchh lo ki jinhe intezaar hain Kaise main saaf keh doon mujhe tum se pyar hain ![]() ![]() ![]() Geeta Dutt Bedardi (1951) Roshan Lyrics : Kidar Sharma 128 KBPS 03.07 min mp3 Courtsey generous members at HF P.S. Another observation on the list of these 200 songs ! Only 25 odd songs are composed by S D Burman sahab or O P Nayyar sahab. The rest of the 175 songs are composed by various other composers. The only consideration in selction of songs was made that no song from popular films like Aarpar, Baazi, Pyasa will be taken in this. This small list of songs shows the range and verstality of Geeta ji songs sung for composers other than SD and OP. Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Teri kasam tujhko sanam pyar kiya re teri muhabbat ne bekarar kiya re..haaye teri kasam... ![]() Geeta Dutt Jagga Daku (1959) S N Tripathi B D Mishra 128 KBPS 03.08 min mp3 Courtsey HF Lovely song! Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Karle karle pyaar wai wai yaar duniya dhokha Geeta Dutt Bazigar (1959) Chitragupta Prem Dhawan 128 KBPS 03.05 min mp3 Coutesy HF Another gem of song from a low budget film! Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Madbhari hai pyaar ki palken ..Hothon pe tera naam... Geeta Dutt , Lata Mangeshkar Fashion (1957) Hemant Kumar Bharat Vyas 160 KBPS 03.22 min mp3 CDQ Re-uploading this lovely song Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
A lovely song courtesy HF, please help in identifying the other female singer Man sheetal Geeta Dutt , female voice, chorus Jeevan Jyoti (1953) S D Burman Lyrics : Rajinder Krishan 96 KBPS 04.34 min mp3 Sweet song! Please visit www.geetadutt.com
|
frangipani |
![]()
|
![]() Member ![]() Group: Members Posts: 132 Joined: 15-June 08 Member No.: 56740 ![]() |
Parag, the duet with G.M.Durrani, 'Lucknow chalo ab raani' seems to have been sampled much higher than the actual speed. Would you know what the original speed was? I have tried reducing the speed using Audacity, but I am still not sure that I got it right. If you want, I will mail those to you and you can let me know if the speed is anything near the original.
And it is a very fun song, I agree. Thanks for reuploading the others too. ![]() |
parag_sankla |
![]()
|
Hi FP,
Here is a 64 KBPS version originally shared by generous members of HF. Please check this one for the speed http://rapidshare.com/files/155343327/Lukh..._raani.rar.html Cheers Parag Please visit www.geetadutt.com
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Disclaimer | HF Guidelines | ![]() |
Time is now: 19th July 2025 - 02:44 AM |