![]() |
![]() ![]() |
![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
A natakhat song with composer singer C Ramachandra sahab
Tujhse nazar milte hi man mein mere aag lagi Geeta Dutt, Chitalkar Bach Ke Rahena (1951) C Ramchandra Ehsan Rizvi 128 KBPS 03.15 min WMA Audio courtesy Waheed bhai sahab ! Total count so far 405, the list is updated here http://www.hamaraforums.com/index.php?s=&a...st&p=528177 This post has been edited by parag_sankla: Sep 11 2008, 10:42 PM Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Chalo Paniya Bharan Ko
Geeta Dutt , Jikki Krishnaveni, P.B.Srinivas Mr Sampat (1952) Emani Shankara Sastry and Balakrishna Indra Chandra 160 KBPS 09.02 min mp3 A lovely song and must hear ! http://www.hamaraforums.com/index.php?s=&a...st&p=520088 Audio courtesy a friend ! Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]()
|
Will be taking a break on this thread for some time. Will need to collect a few more happy songs. Any one having any song other than posted so far is most welcome to share.
Let us make this list to 500 ASAP ! Cheers Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Aayi hain deewali
Geeta Dutt , Shamshad Beghum Sheesh Mahal (1950) Vasant Desai Nazim Panipati 160 KBPS 02.14 min mp3 CDQ Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Sajniya jhum jhum kar
Geeta Dutt and others Lavangi (1950) Bulo C Rani Saraswati Kumar Deepak 128 KBPS 02.42 min mp3 Audio courtesy Erum ji Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Continuing with my favorite work of re-uploading good and rare songs
![]() Mausam jawaan hai sab kuchh yahaan hai Geeta Dutt Char Minar (1956) Sardul Kwatra Lyrics : Vishwamitra Aadil 128 KBPS 03.43 min mp3 Audio courtesy HF * Thanks to Exon for providing the year of the film and the lyricist details. This post has been edited by parag_sankla: Sep 14 2008, 10:40 PM Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Jai hind Yeh hind ki kahaniyan
Mohd Rafi, Geeta Dutt and others Manasarovar (1946) S N Tripathi Saraswati Kumar Deepak 192 KBPS 03.24 min mp3 Audio courtesy HF members Total no of songs posted so far is 410. The updated list is here http://www.hamaraforums.com/index.php?s=&a...st&p=528177 This post has been edited by parag_sankla: Sep 14 2008, 08:49 PM Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Hum aur tum jo mil gaye
Mohd Rafi, Geeta Dutt Nav Durga (1953) S N Tripathi Ramesh Chandra Pande 96 KBPS 03.19 min mp3 Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
Exon |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 3293 Joined: 16-April 08 Member No.: 49544 ![]() |
Continuing with my favorite work of re-uploading good and rare songs ![]() Mausam jawaan hai sab kuchh yahaan hai Geeta Dutt Char Minar(?) Sardul Kwatra Lyrics : ? 128 KBPS 03.43 min mp3 Audio courtesy HF Parag, Thanks for this nice song from Char Minar (1956). I had noted the lyricist as Vishwamitra Aadil. Geeta Dutt is reported to have sung 4 songs in this movie. Would you have other ones? I have only one other song from this movie, a good duet by Rafi and Sudha Malhotra. Exon |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Continuing with my favorite work of re-uploading good and rare songs ![]() Mausam jawaan hai sab kuchh yahaan hai Geeta Dutt Char Minar(?) Sardul Kwatra Lyrics : ? 128 KBPS 03.43 min mp3 Audio courtesy HF Parag, Thanks for this nice song from Char Minar (1956). I had noted the lyricist as Vishwamitra Aadil. Geeta Dutt is reported to have sung 4 songs in this movie. Would you have other ones? I have only one other song from this movie, a good duet by Rafi and Sudha Malhotra. Exon Hi Exon, Thanks for the help. As per Earthmusic, here are the other 3 songs of Geeta ji from the same film Beda yeh tere hawaale - Geeta Dutt Daudo jee chor chor bhaga dil churaake - Geeta Dutt , Mohammed Rafi Jhoothha hi pyaar karle - Geeta Dutt I do not have any of these. Requesting generous members to share. Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Gori Gori Raat Hai taron Ki Baraat Hai Singer : Geeta Dutt Film : Chhoo Mantar (1956) MD : O P Nayyar Lyrics : Majrooh Bitrate : 160 KBPS Time : 03.13 min Format : mp3 Re-uploading this lovely song Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Dil Ko Bachana Raja Singer : Geeta Dutt and chorus Film : Shagufa (1953) MD : C Ramchandra Lyrics : Rajinder Krishan Bitrate : 128 KBPS Time : 03.21 min Format : mp3 Audio courtesy HF members Re-uploading this lovely song Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
You are most welcome. Here is one more courtsey HF Song : Jhuk jhuk jaaye nazar sharmaye Singers : Geeta Dutt, chorus Film : Ab E Hayat (1955) MD : Sardar Malik Lyrics : Hasrat Jaipuri Bitrate : 128 KBPS Time : 05.10 min Format : mp3 Re-uploading this lovely song Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Alok, I have reduced the length of file name. Try this one now with a .zip format Song : Suniye suniye hamara phasana Singers : Mohd Rafi, Geeta Dutt Film : Sindabad ki Beti (1958) MD : Chitragupta Lyrics : Anjum Jaipuri Bitrate : 96 KBPS Time : 02.53 min Format : mp3 Regards Parag Thank You Parag Ji , i finally got it the song. Re-uploading this duet Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Lovely song..rarely heard ! Its lovely to hear the way Geeta ji says "Tum bade kharab ho...." ![]() Song : Tumhin ne chhup chhup ke dil ko uchhala Singer : Geeta Dutt Film : Ankh Michauli (1962) MD : Chitragupta Lyrics : Majrooh Bitrate : 128 KBPS Time : 03.47 min Format : mp3 Courtsey HF ! Re-uploading this lovely song filmed on Mala Sinha Please visit www.geetadutt.com
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Disclaimer | HF Guidelines | ![]() |
Time is now: 20th July 2025 - 04:03 AM |