![]() |
![]() ![]() |
![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Koi chaand koi taara Dekha tujhse na pyara Mohd Rafi, Geeta Dutt Taxi 555 (1958) Sardar Malik Prem Dhawan 128 KBPS 03.15 min mp3 Courtsey HF Lovely rare song being re-uploaded. Original audio courtesy generous HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Another lovely duet with Asha ji courtesy HF Ek tu duji main Geeta Dutt , Neelam Pari (1952) Khurshid Anwar Hasarat Jaipuri 128 KBPS 03.07 min mp3 Re-uploading this lovely and rare song. Audio courtesy HF members This post has been edited by parag_sankla: Feb 1 2009, 07:43 AM Please visit www.geetadutt.com
|
hildebrand |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 6729 Joined: 5-February 08 Member No.: 39973 ![]() |
Koi chaand koi taara Dekha tujhse na pyara Mohd Rafi, Geeta Dutt Taxi 555 (1958) Sardar Malik Prem Dhawan 128 KBPS 03.15 min mp3 Courtsey HF Lovely rare song being re-uploaded. Original audio courtesy generous HF members Thanks for this rare song. Best Regards
Hildebrand Samandar ko Baandhe Aisa Koi Ghaat Nahi, Kadmon ko thaame aisi koi baat nahin Patli si dhaara samundar mein milti hai, milkar ke kho jaati hai, ghaat ghaat hi rehte hain woh samundar ho jaati hai, karlo jo chaaho, banlo jo chaaho “Geet boodhe nahin hote, unke chehron pe jhurriyan nahi girti wo palte rahte hain, chalte rahte hain sun-ne walo ki umra badal jaati hai….” Please Visit http://www.anmolfankaar.com: A website dedicated to Artists of the Indian Subcontinent. Now follow it on twitter too. http://twitter.com/anmolfankaar http://www.shamshadbegum.com : A website dedicated to the Living Legend Shamshad Begum. May She Live Long. http://www.madamnoorjehan.com : A website dedicated to Madam Noorjehan http://www.geetadutt.com : A website dedicated to Geeta Dutt Nee Roy |
parag_sankla |
![]()
|
You are always most welcome HB, its because of all the generous contributors of HF that we are able to listen to all these rare and sweet songs of Geeta ji
Cheers Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Panghat Pe Dekho aayee milan ki bela Mohd Rafi , Geeta Dutt , Chorus Nau Jawan (1951) S D Burman Sahir 160 KBPS 03.57 min mp3 CDQ Lovely rare song being re-uploaded. Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]()
|
Requesting the following 2 solos of Geeta ji from the film Kamal (1949) composed by S D Burman
1) Bharat maata zanzeeron mein hai laachar 2) Toote bandhan toote bandhan aaj re Thanks in advance Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Second song Chadhungi adalat karaaongi jurmana loongi nazarana balam... Geeta Dutt Do Dulhe (1955) B. S. Kalla Indra Chandra 128 KBPS 02.18 min mp3 Song courtesy HF Re-uploading this lovely song Audio courtesy HF members This post has been edited by parag_sankla: Jan 25 2009, 02:18 AM Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Raat hai nikhri hui Geeta Dutt, Krishna Goel Malika (19??) Hansraj Behl ? 128 KBPS 03.19 min mp3 Courtesy HF members Re-uploading this lovely song Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Ding dong ding dong ding lalla Geeta Dutt Grihasthi (1963) Ravi Lyrics : ? 160 KBPS 03.16 min mp3 Courtsey HF Re-uploading this lovely song Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
Aditya Pant |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 2001 Joined: 26-May 08 From: Ghaziabad Member No.: 54382 ![]() |
Another lovely duet with Asha ji courtesy HF Ek tu duji main Geeta Dutt , Asha Bhonsle Neelam Pari (1952) Khurshid Anwar Hasarat Jaipuri 128 KBPS 03.07 min mp3 Re-uploading this lovely and rare song. Audio courtesy HF members Parag, Is this really a duet? I can't find Asha Bhosle's voice in this song. Earth Music might have the wrong information. Here's aother link for information on Neelam Pari http://hindi-films-songs.com/kanwar-videos...neelampari.html Aditya My Blog - http://urgetofly.blogspirit.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Another lovely duet with Asha ji courtesy HF Ek tu duji main Geeta Dutt , Asha Bhonsle Neelam Pari (1952) Khurshid Anwar Hasarat Jaipuri 128 KBPS 03.07 min mp3 Re-uploading this lovely and rare song. Audio courtesy HF members Parag, Is this really a duet? I can't find Asha Bhosle's voice in this song. Earth Music might have the wrong information. Here's aother link for information on Neelam Pari http://hindi-films-songs.com/kanwar-videos...neelampari.html Aditya Hi Aditya I agree with you that the Surjit singh's site does say that its a Geeta and chorus song. The song wordings indicate that it has to be sung by 2 singers. I am not able to find the youtube video of this song, so can not tell for sure if there are 2 voices for 2 actresses. I will listen to it again carefully and see if I can find Asha ji's voice in it Thanks and Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
I posted the lovely song "Thi aur mulaqat woh" from Nirmal (1952) some time back. Here is another lovely song from the same film Bhanvara bada deewana loote kali kali ka rang Geeta Dutt Nirmal (1952) Bulo C Rani Moti BA 96 KBPS 03.05 min mp3 Courtesy HF members Re-uploading this lovely song Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
A romantic song from a vintage movie on the occassion of Valentine's Day ! ![]() Song : Ulfat ke dard ka kabhi maza lo Singer : Geeta Dutt Film : Chanda Ki Chandni (1948) MD : Gyan Dutt Lyrics : ? Bitrate : 96 KBPS Time : 02.59 min Format : mp3 Courtsey HF ! Re-uploading this romantic song from a vintage movie courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Tarang (1952) saawan barse kaari badariya..Nadiya kinare mora dera Mashal jale sari ratiyaa Geeta Dutt, Mohd Rafi, Shamshad Beghum Chitragupta 96 KBPS 03.20 min mp3 Audio courtesy HF members *** My personal favorite number ! Lovely rare song being re-uploaded. Original audio courtesy generous HF members Re-uploading this lovely song courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Phoolon se kar loon naina chaar Geeta Dutt Laxmi-Narayan (1951) S N Tripathi Ramesh Pandey 96 KBPS 02.40 min mp3 Courtesy HF members Re-uploading this lovely song courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Disclaimer | HF Guidelines | ![]() |
Time is now: 20th July 2025 - 09:56 AM |