![]() |
![]() ![]() |
![]() |
parag_sankla |
![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
One More - dont know any other details ![]() Song: Jhalak Teri Chaa Gayi Singer: Geeta Dutt Format: mp3 - 128 kbps Duration: 3:15 Here are more details Film: Patit Pavan Year: 1955 Music: Jamal Sen Lyrics: Bharat Vyas Aditya Pant ji Many thanks for providing the details of the song. Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
vdsachin |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 1489 Joined: 26-July 08 Member No.: 62523 ![]() |
Sachin, sorry to disppoint you but I do not have the solo version of the song "Bachna zara". I do have 2 parts of the song "Jaate ho jaao par jaaoge kahan" from the same film. Please let me know if you want these Regards Parag No problem Parag - we will just add this one to Geeta Dutt's wanted songs & wait for some kind soul to help us out ![]() |
vdsachin |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 1489 Joined: 26-July 08 Member No.: 62523 ![]() |
One more.... actually have been listning to it repetadly since a day now ![]() Song: Gora Bhi Achha Kala Bhi Achha Film: Samrat (1953) MD: Hemantkumar Lyrics: ? Format: mp3 - 128 kbps Duration: 3:10 Sachin, Many thanks for this rare number from Samrat. Slowly and steadily we all are building a good database of songs of Geeta ji. I have myself collected over 600 songs of her all through generous members of HF. Its a shame that HMV/RPG still comes up with compilation of the same old 100 odd songs. They are not even trying to tap her songs from lesser known films like Samrat and Patit Pavan for example. Best Regards Parag Please dont embrass me Parag - what I have added is just a drop in this infinite ocean of bliss you & other friends on HF have put together ![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Song no. 428 courtesy Mahesh Sharma ji (maheshks) Darogaji (1949) Mori tujh se ulajh gayi ankhiyaan ![]() Geeta Dutt Bulo C Rani M L Khanna 192 KBPS 02.15 min WMA Re-uploading this lovely song courtesy Mahesh Sharma ji (maheshks) Please visit www.geetadutt.com
|
Sukesh Hoogan |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 1725 Joined: 26-January 07 Member No.: 10049 ![]() |
So far 99 songs have been added in this thread, I am presenting song no 100. Its a lovely sweet solo song of Geeta ji under the baton of MD Chitragupt ji. I heard this song for the first time when I got it from HF. Since then its one special song for me ! Song : Yeh milan ki raina Singer : Geeta Dutt Film : Taxi Stand (1958) MD : Chitragupt Lyrics : Majrooh Bitrate : 160 KBPS Time : 03.13 min Format : mp3 Regards Parag Parag Please re-upload this song or indicate the link. Regards Sukesh |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
So far 99 songs have been added in this thread, I am presenting song no 100. Its a lovely sweet solo song of Geeta ji under the baton of MD Chitragupt ji. I heard this song for the first time when I got it from HF. Since then its one special song for me ! Song : Yeh milan ki raina Singer : Geeta Dutt Film : Taxi Stand (1958) MD : Chitragupt Lyrics : Majrooh Bitrate : 160 KBPS Time : 03.13 min Format : mp3 Regards Parag Parag Please re-upload this song or indicate the link. Regards Sukesh Sukesh Here is the song re-uploaded on your request Original audio courtesy generous HF members Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
Sukesh Hoogan |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 1725 Joined: 26-January 07 Member No.: 10049 ![]() |
So far 99 songs have been added in this thread, I am presenting song no 100. Its a lovely sweet solo song of Geeta ji under the baton of MD Chitragupt ji. I heard this song for the first time when I got it from HF. Since then its one special song for me ! Song : Yeh milan ki raina Singer : Geeta Dutt Film : Taxi Stand (1958) MD : Chitragupt Lyrics : Majrooh Bitrate : 160 KBPS Time : 03.13 min Format : mp3 Regards Parag Parag Please re-upload this song or indicate the link. Regards Sukesh Sukesh Here is the song re-uploaded on your request Original audio courtesy generous HF members Best Regards Parag Many many thanks, Parag Regards Sukesh |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Sachin, sorry to disppoint you but I do not have the solo version of the song "Bachna zara". I do have 2 parts of the song "Jaate ho jaao par jaaoge kahan" from the same film. Please let me know if you want these Regards Parag No problem Parag - we will just add this one to Geeta Dutt's wanted songs & wait for some kind soul to help us out ![]() Thats one more song added to the list of approximately 700 odd wanted songs... ![]() Cheers Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
So far 99 songs have been added in this thread, I am presenting song no 100. Its a lovely sweet solo song of Geeta ji under the baton of MD Chitragupt ji. I heard this song for the first time when I got it from HF. Since then its one special song for me ! Song : Yeh milan ki raina Singer : Geeta Dutt Film : Taxi Stand (1958) MD : Chitragupt Lyrics : Majrooh Bitrate : 160 KBPS Time : 03.13 min Format : mp3 Regards Parag Parag Please re-upload this song or indicate the link. Regards Sukesh Sukesh Here is the song re-uploaded on your request Original audio courtesy generous HF members Best Regards Parag Many many thanks, Parag Regards Sukesh You are most welcome Sukesh. Its my pleasure to re-upload these lovely songs of Geeta ji Cheers Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Presenting a thread dedicated to happy songs. Solos and duets included..I will categorically NOT upload songs from the popular movies like Aarpaar, Mr and Mrs 55 etc here. As with any of my posts, most of these songs I have got from HF only. I cant remember the contributor for each of these songs, hence I always say "Courtsey HF !". Hope you will enjoy these random happy songs from my HF collection ! ![]() Cheers Parag P. S. Here is a lovely cheerful pic of our beloved singer Geeta ji. A small thread started less than an year ago has truly grown beyond my expectations. Many thanks to all the original uploaders Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]()
|
I have received a request for the following happy songs. I will be re-uploading them today
Song : Hain pyar ke do matwale Singers : Geeta Dutt, Manna Dey Film : Apradhi kaun (1957) MD : Salil Chowdhury Lyrics : Majrooh Bitrate : 128 KBPS Time : 03.38 min Format : mp3 Singer : Aa aa mil dhadke mera dil Film : Shehzadi (1957) MD : S D Batish Lyrics : Qamar Jalalabadi Bitrate : 96 KBPS Time : 03.21 min Format : mp3 Song : Paani ka bulbula yeh zindagaani Singer : Geeta Dutt Film : Suhagan (1954) MD : Vasant Ramchandra Lyrics : Saraswati Kumar Deepak Bitrate : 96 KBPS Time : 03:29 min Format : mp3 Song : Din bahar ke hain Singer : Geeta Dutt and chorus Film : Zamaana (1957) MD : Salil Chaudhary Lyrics : Prem Dhawan Bitrate : 160 KBPS Time : 03.07 min Format : mp3 Song : Ho chat mangni to pat shaadi Singer : Mohd Rafi, Geeta Dutt Film : Chalbaaz (1958) MD : Chitragupta Lyrics : Anjum Jaipuri Bitrate : 128 KBPS Time : 03.27 min Format : mp3 Cheers Parag Please visit www.geetadutt.com
|
alok |
![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 2007 Joined: 18-June 07 From: Ghaziabad (U.P) Member No.: 17059 ![]() |
'Mere Dil Me Lakh Hain Baat Lab Par Ek Na Aye'
Film : Tarang Singer : Geeta Dutt Music : Chitragupt Lyrics : I C Kapoor This post has been edited by alok: Jan 8 2009, 06:39 PM Khud ko kar buland itna
Ki har ladki tujhe Friendship offer kare, Or TU kahe ki is root ki sabhi laine wayast hai Kirpya thodi Dair may dial kare.. |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Hain pyar ke do matwale
Singers : Geeta Dutt, Manna Dey Film : Apradhi kaun (1957) MD : Salil Chowdhury Lyrics : Majrooh Bitrate : 128 KBPS Time : 03.38 min Format : mp3 Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Singer : Aa aa mil dhadke mera dil
Film : Shehzadi (1957) MD : S D Batish Lyrics : Qamar Jalalabadi Bitrate : 96 KBPS Time : 03.21 min Format : mp3 Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Song : Paani ka bulbula yeh zindagaani
Singer : Geeta Dutt Film : Suhagan (1954) MD : Vasant Ramchandra Lyrics : Saraswati Kumar Deepak Bitrate : 96 KBPS Time : 03:29 min Format : mp3 Audio courtesy HF members Please visit www.geetadutt.com
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Disclaimer | HF Guidelines | ![]() |
Time is now: 19th July 2025 - 04:01 AM |