![]() |
![]() ![]() |
![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Suhagan(1954)
Pani Ka Bulbula Geeta Dutt MD : Madanmohan 96KBPS/mp3/0329min * Courtsey HF ! Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Something I have been feeling for some time..
All the songs posted on these 2 threads "Rolling back Years" (40s and 50s) are courtsey HF and are not so easily available. I see about 800 views and over 100 downloads (collectively for both the threads), but very little response. At least the original uploaders and HF deserve some words of appreciation ! Thanks for reading through Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Tamasha(1952)
Raat mohe meetha meetha Geeta Dutt MD :Manna Dey 96KBPS/mp3/0326min Courtsey mahesh ji One of the most captivating songs I have heard in my life.. Very sweet N sublimely seductive song ! Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Kya Batau Mohabat Hai Kya
Mohamad Rafi, Lata Mangeshkar, Geeta Dutt Parbat(1953) MD : Shanker Jaikishan 0315min/mp3/128KBPS Please visit www.geetadutt.com
|
mirsa |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 2749 Joined: 28-October 06 Member No.: 7506 ![]() |
Kis liye maathe pe bal hai Ranj ka ijahar kyon Dil mein jab ikarar hai Toh moonh pe fir inkar kyon A lovely song from Ek Jhalak (1957) MD : Hemant Kumar 96 KBPS/mp3/03:12 min Courtsey HF Enjoy ! Thanks a lot Parag for starting this thread and for this rare gem. Was missing this one. |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Here is
Albeli ik naar from lesser know movie Ratnadeep(1952) MD : Robin Chatterjee 128KBPS/mp3/0301min Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Bedardi(1951)
Do Pyar Ki Baten Ho Jayen Geeta Dutt MD: Roshan 96KBPS/mp3/0303min Very light and delightful sweet song ! Young and fresh voice of Geeta ji (before happening of "Babuji dheere chalna") ![]() Enjoy the song courtsey HF ! Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Another one from
Fighting Queen(1956) Ban ke bahar aayee hoon Geeta Dutt 96KBPS/mp3/0315min Please visit www.geetadutt.com
|
Harishankar |
![]()
|
Regular Member ![]() Group: Members Posts: 955 Joined: 8-May 06 Member No.: 6011 ![]() |
Bedardi(1951) Do Pyar Ki Baten Ho Jayen Geeta Dutt MD: Roshan 96KBPS/mp3/0303min Very light and delightful sweet song ! Young and fresh voice of Geeta ji (before happening of "Babuji dheere chalna") ![]() Enjoy the song courtsey HF ! Regards Parag Wherever she may be now, I'm sure Geeta Dutt would be grateful to you for keeping alive her memory thus ... Talking of 'Bedardi', I've made several requests, in HF, for Mukesh's "Dil ne to diya dhokha" from the film ... If u or anyone else has it, could u please PLEASE u/l it? Hari |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Bedardi(1951) Do Pyar Ki Baten Ho Jayen Geeta Dutt MD: Roshan 96KBPS/mp3/0303min Very light and delightful sweet song ! Young and fresh voice of Geeta ji (before happening of "Babuji dheere chalna") ![]() Enjoy the song courtsey HF ! Regards Parag Wherever she may be now, I'm sure Geeta Dutt would be grateful to you for keeping alive her memory thus ... Talking of 'Bedardi', I've made several requests, in HF, for Mukesh's "Dil ne to diya dhokha" from the film ... If u or anyone else has it, could u please PLEASE u/l it? Hari Hari, I am just a simple fan of Geeta ji who wants more and more people to listen to her songs and enjoy them. Thanks for your kind words. ![]() Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]()
|
And , by the way, at least I do not have this rare song of Mukesh ji you requested. It will be a pleasure if some one can share the same in Mukesh saab's forum
Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Here is a solo version of Geeta ji
Ek Jhalak(1957) Aaza zara mere dil ke sahare dilruba Geeta Dutt MD : hemant Kumar 96KBPS/mp3/0321mmin Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Here is a song from a low Budget movie Zimbo shaher mein (Zimbo comes to town)
Mausam bada rangila Geeta Dutt and chorus 96KBPS/mp3/0308min Enjoy the song courtsey HF! Cheers Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Here is a philosophical number penned by Pradeep ji
Aaj Nahin toh kal Bikharenge yeh baadal Geeta Dutt Naagmani(1957) Lyrics : PRADEEP MD : AVINASH VYAS 128KBPS/mp3/0305min Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Here is another melody
Jab Tum Nahin To Chand sitare main kya karoon Geeta Dutt Kitna Badal Gaya Insaan(1957) 96KBPS/mp3/0335min Courtsey HF ! Enjoy the melody ! Parag Please visit www.geetadutt.com
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Disclaimer | HF Guidelines | ![]() |
Time is now: 20th June 2025 - 03:25 AM |