![]() |
![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
Hi All
I am uploading 3 songs of Geetaji sung for a Nepali film Maitighar (1966). All are in 128 KBPS and mp3 format. These dont seem to be full songs to me. Any one having full songs, please upload the same. Maitighar - 08 - Keko Khanu Keko Launu - Aruna Lama, Geeta Dutt (01:53 min) Maitighar - 11 - Salloma Bhanu Sallo Ho - Aruna Lama, Geeta Dutt (00:56 min) Maitighar - 12 - Sanu Maya Mero Mayalai - Aruna Lama, Geeta Dutt (01:21 min) Thanks so much in advance Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
![]() ![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 14260 Joined: 8-May 06 From: SFO Bay Area, US Member No.: 6005 ![]() |
(1) Keko Khanu Keko Launu - Aruna Lama, Geeta Dutt (01:53 min)
Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
(2) Salloma Bhanu Sallo Ho - Aruna Lama, Geeta Dutt (00:56 min)
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
(3) Sanu Maya Mero Mayalai - Aruna Lama, Geeta Dutt (01:21 min)
|
parag_sankla |
![]()
|
Sangeet has confirmed that these are indeed full songs. All the 3 songs are like a part of antakshari or something..
Thanks a lot Sangeet Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Looks like there are more songs of Geeta ji in this film. Can any one share the missing songs please ?
Thanks to FP for finding this information Regards Parag Attached image(s) ![]() ![]() Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]()
|
By the way was this the first Nepali film ever made? I got this information from a friend, but I can not find any website on the net supporting this. Can some one please confirm?
Thanks Parag Please visit www.geetadutt.com
|
Exon |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 3293 Joined: 16-April 08 Member No.: 49544 ![]() |
By the way was this the first Nepali film ever made? I got this information from a friend, but I can not find any website on the net supporting this. Can some one please confirm? Thanks Parag Parag, Here is a link to Wikipedia on Nepal Cinema. http://en.wikipedia.org/wiki/Cinema_of_Nepal Several songs in Maitighar were short snips (music by Jaidev). Some audio files had several snips combined. I think, the songs were uploaded earlier. I will look in my collection to see if I have any missing ones. Exon |
parag_sankla |
![]()
|
Hi Exon
Thanks for the pointer. So this is what it says "The first film to be produced under a private banner was Maitighar (meaning the birth home of a girl), which was released at the end of 1966 by Sumonanjali Films Pvt. Ltd. ". So Maitighar does have that distinction. Thanks again. Warmest Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
Exon |
![]()
|
Dedicated Member ![]() Group: Members Posts: 3293 Joined: 16-April 08 Member No.: 49544 ![]() |
Parag,
I have 4 song audio all from forum members. There are about 5 or 6 song videos on YouTube. They seem to include most songs in the album listing. There is one song video (over 8min) includes 3 or 4 short songs. Exon This post has been edited by Exon: Nov 19 2008, 03:03 AM |
parag_sankla |
![]()
|
Hi Exon
Many thanks for the details provided. IIRC, Sangeet ji had originally shared these 3 songs some time back : Keko Khanu Keko Launu - Aruna Lama, Geeta Dutt (01:53 min) Salloma Bhanu Sallo Ho - Aruna Lama, Geeta Dutt (00:56 min) Sanu Maya Mero Mayalai - Aruna Lama, Geeta Dutt (01:21 min) Please provide link(s) to the youtube videos you mentioned. We can request the technical experts to extract the audio out of those. That way we can get the mp3 files of these songs. Can any forum member who understands Nepali throw some light on the context and meanings of these songs please? Thanks to all in advance Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
Exon |
![]()
|
Maitighar (1966)
Music: Jaidev Asha Bhosle, chorus: basant nai .... yo ho mero praan bhanda pyaaro, maiti ghar, maiti ghar, maiti ghar (3:43 \ 128) [YouTube 5:33] C. P. Lohari, chorus: cha salam kasri bolam Manna Dey: hera dharti dagmagai (longer) Manna Dey: hanshi kheli yehi dhulome ..., hera dharti (part2) C. P. Lohani hey suna ma aaja Manna Dey, chorus: jai jai sundar swadesh, jai jai janani nepaal Lata Mangeshkar, chorus jum nato ma mero Aruna Lama, Geeta Dutt: k ko khanu k ko launo C. P. Lohani, Aruna Lama, chorus: kala kurtaile Aruna Lama, Geeta Dutt, C. P. Lohari, chorus: karnali le bagai lyayo, hai gori (3:09 \ 128)[in YouTube part of 'jai jai' song] Asha Bhosle: maa pyaar bechhi binchu, bahaar bechhi binchu (3:46 \ 128) Premdhoj Pradhan, Usha Mangeshkar: na mana laaj yestari, zindagi mero Aruna Lama, Geeta Dutt, C. P. Lohari: salloma bhannu sallai ho [YouTube part of 'jai jai' song] Aruna Lama, Geeta Dutt: sanu maya mero maya lai Aruna Lama, Geeta Dutt, C. P. Lohari: teenal sahar Aruna Lama, Geeta Dutt, C. P. Lohari, chorus: ubhoma jharne banko bato, ghoomera tarsai jhaunv jhaunv (1:51 \ 128) Song Video links: Maiti ghar, maiti ghar, maiti ghar: Jai jai sundar swadesh (+ few more songs): Kala Kurtaila: Maa Pyaar Bechhi Binchu: Na Mana Laaj: Cha salam kasri bolam: Exon This post has been edited by Exon: Nov 19 2008, 08:28 AM |
surhall |
![]()
|
![]() Dedicated Member ![]() Group: Angels Posts: 6799 Joined: 4-November 03 From: Toronto-Canada Member No.: 86 ![]() |
sangeet ka safar last year vcd in markit many time song play in nepali radio some other old song also last year i ul some songs , dhall Attached image(s) ![]() ![]() |
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Maitighar (1966) Music: Jaidev Asha Bhosle, chorus: basant nai .... yo ho mero praan bhanda pyaaro, maiti ghar, maiti ghar, maiti ghar (3:43 \ 128) [YouTube 5:33] C. P. Lohari, chorus: cha salam kasri bolam Manna Dey: hera dharti dagmagai (longer) Manna Dey: hanshi kheli yehi dhulome ..., hera dharti (part2) C. P. Lohani hey suna ma aaja Manna Dey, chorus: jai jai sundar swadesh, jai jai janani nepaal Lata Mangeshkar, chorus jum nato ma mero Aruna Lama, Geeta Dutt: k ko khanu k ko launo C. P. Lohani, Aruna Lama, chorus: kala kurtaile Aruna Lama, Geeta Dutt, C. P. Lohari, chorus: karnali le bagai lyayo, hai gori (3:09 \ 128)[in YouTube part of 'jai jai' song] Asha Bhosle: maa pyaar bechhi binchu, bahaar bechhi binchu (3:46 \ 128) Premdhoj Pradhan, Usha Mangeshkar: na mana laaj yestari, zindagi mero Aruna Lama, Geeta Dutt, C. P. Lohari: salloma bhannu sallai ho [YouTube part of 'jai jai' song] Aruna Lama, Geeta Dutt: sanu maya mero maya lai Aruna Lama, Geeta Dutt, C. P. Lohari: teenal sahar Aruna Lama, Geeta Dutt, C. P. Lohari, chorus: ubhoma jharne banko bato, ghoomera tarsai jhaunv jhaunv (1:51 \ 128) Exon Exon, Wow this is such a dedicated effort and what a detailed post! Many thanks for sharing these details. I will be watching these videos now. ![]() Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
parag_sankla |
![]() ![]()
|
Hi All
I am re- uploading 3 songs of Geetaji sung for a Nepali film Maitighar (1966). All are in 128 KBPS and mp3 format. Maitighar - 08 - Keko Khanu Keko Launu - Aruna Lama, Geeta Dutt (01:53 min) Maitighar - 11 - Salloma Bhanu Sallo Ho - Aruna Lama, Geeta Dutt (00:56 min) Maitighar - 12 - Sanu Maya Mero Mayalai - Aruna Lama, Geeta Dutt (01:21 min) Thanks so much in advance Best Regards Parag Please visit www.geetadutt.com
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Disclaimer | HF Guidelines | ![]() |
Time is now: 28th July 2025 - 01:57 AM |